vrijdag 16 juli 2010

Je valt op jongens wat nu..


Op een dag kom je er achter… Je bent anders.. Anders? Ja anders… jij bent een jongen, en je valt niet op meisjes maar op jongens. Je vind ze knap, leuk, aantrekkelijk, lekker enz. Wat moet je nu?? Op dat moment gaan er vele gedachtes en gevoelens door je heen. Wat moet je nu? De een heeft het er erg makkelijk mee.. De ander wil er niets van weten. Nog steeds zijn er veel jongens bang om OUT te komen. In dit verhaal zal ik je vertellen wat ik vind dat je zou kunnen doen. Soort van coming-out..

Je bent er achter dat je echt niet op meisjes valt, maar op jongens. Als eerst ben je bang, wat zal iedereen wel niet van me denken? Je ouders, familie, vrienden enz. Je wilt de gevoelens opzij zetten want je bent bang… bang voor de reacties die gaan komen. Tuurlijk weet je dat er mensen zijn die er positief naar zullen kijken, weetje? Het is 2010 het ‘’homo’’ zijn wordt steeds meer geaccepteerd. Logische ook. Hoe kun je iemand zijn gevoelens nou niet accepteren?
Hoe zit dat eigenlijk? Word je als homo geboren, is het een ziekte? Ontwikkel je het zelf? Een slechte jeugd? Er zijn veel dingen genoemd door mensen en media om ons heen. Ik kan je vertellen. Het is een gevoel. Een gevoel dat diep van binnen zit, je vertel dat je gelukkig en verliefd word op boys.. Het is een prachtig gevoel als je het leert begrijpen.

Iedereen is eigenlijk Bi, elke jongen echt waar. Elke jongen kan oordelen wat hij van een jongen vind, alleen gaan er bij homo’s meer emoties mee gepaard. Dat je op jongens valt is gewoon een gevoel. Je kan er niets aan veranderen. Het zit in je of niet. Het is zeker geen ziekte. Want gevoelens zijn geen ziekte. Zijn homo’s dan meer van de vrouwelijke kant of hebben ze vrouwelijke eigenschappen? NEE! Jongens blijven jongens. Of ze nou hoog praten, make up op doen, verwijft lopen, altijd zullen ze een jongen blijven. Mijn ouders of omgeving accepteert niet dat ik homo ben… Moet dat dan? Heb jij kunnen kiezen wie je vader of moeder word? Heb jij kunnen kiezen dat je in Nederland geboren bent? Heb jij kunnen kiezen of je homo of hetro word? Nee! Jij bent wie je bent, iedereen om je heen accepteert toch ook zoals je eruit ziet? Of zoals je praat? Waarom dan niet waar jij op verliefd word? Of wat jou gevoelens zijn. Het is jou leven. Jij bent hier niet op aarden om andere mensen tevreden te stellen. Jij bent hier om te leven.. JOU leven. Jij moet doen wat jij wilt of wat je fijn vind. Zoveel tijd heb je echt niet.

Je kunt er voor kiezen om in het geheim homo te zijn, tuurlijk dat kan, wat bereik je er mee? Je wordt er niet gelukkig van! Je weet niet hoe het voelt om samen met een jongen waar je smoor verliefd op bent lekker in bed te liggen knuffelen, elkaar verliefd aan te kijken, hier en daar een kusje… Ik dacht zelf ook altijd ik ga niets zeggen, wat zullen ze wel niet van me denken… Uiteindelijk besloot ik toch om mijn ouders het te vertellen. Waarom? Ik wilde leven, gelukkig zijn… Mijn ouders wisten het wel, en vonden het wel leuk, geen problemen er mee… Ik weet dat het niet bij iedereen zo gaat! Maar ik kon eindelijk gelukkig worden, vrij zijn, thuis zijn met de jongen waar ik zo vreselijk veel van hield en verliefd op was. Het werd ineens allemaal zo makkelijk… Een gay profiel aanmaken? Nee! Dat doe ik niet stel je voor dan vrienden of me ouders ofso mijn profiel zijn op gay! Ik kijk wel uit! Wat een stomme gedachte… De enige die jou profiel op gay zal zien of vinden is iemand die zelf gay is… Dus daar kun je gewoon gerust ene profiel maken. Dat zal je makkelijk in contact brengen met andere jongens. Ik ben daar meerdere malen jongens tegen gekomen waar ik erg gelukkig mee geweest ben!

Maar stel dat mensen me nou gaan pesten dat wil ik echt niet. Pest iemand jou als je gaat huilen? Pest iemand jou als je vrolijk bent? Nee.. het zijn gevoelens waar je niet zelf voor gekozen hebt. Gevoelens overkomen je.. Je kunt er weinig aan veranderen. Hoe graag je soms ook zou willen.
Leef je eigen leven, doe wat je zelf wilt.. geniet van het leven zolang je hebt. Wees niet bang… Wees trots op wat je bent en wie je bent. Een homo of een hetro verschelen eigenlijk niets van elkaar. Je wordt verliefd op iemand die je leuk vind.. Niemand kiest er voor om hetro te zijn, niemand kiest er voor om homo te zijn. Maar wat je bent probeer daar elke dag het beste uit te halen! Mensen gaan je op de duur toch wel accepteren. Een hetero kun je niet vragen om op een gelijk geslacht te vallen, een homo kun je niet vragen op een meisje te vallen. Sommige dingen kunnen gewoon niet. Het hele leven bestaat uit geven en nemen..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten